Witamy na stronie LOGHIT!
Ta część naszego serwisu jest poświęcona logistyce szpitalnej i medycznej. Zarządzanie przemieszczaniem i składowanie leków oraz wyrobów medycznych ma dziś kluczowy wpływ na bezpieczeństwo pacjenta i personelu. Ma zatem istotny wpływ na bezpieczeństwo finansowe.
Aby skutecznie wdrożyć zarządzanie, należy mieć na uwadze następujące aspekty:
1. Przede wszystkim zreorganizować, uprościć a następnie zarządzać.
2. Nigdy nie należy automatyzować chaosu.
3. Zarządzanie oznacza często zmianę sposobu wykonywania wielu czynności.
4. Należy skoncentrować się na zadaniach powtarzających się a nie na wyjątkach (Zarządzanie selektywne).
5. Całe zarządzanie musi się opierać na analizie kosztów/zysków.
6. Niezależnie od tego w jakim stopniu ulepszy się zarządzanie, najważniejsi są ludzie i dlatego należy zwracać szczególną uwagę na uczestnictwo i szkolenie personelu, w celu uzyskania oczekiwanych wyników.
Spojrzenie na przepływ towarów:
Branża medyczna
– Produkty medyczne
– Lekarstwa
– Wyroby sterylne
Biuro i administracja
Bielizna
Odpady
Zaopatrzenie w żywność
Z perspektywy funkcjonowania szpitala należy wskazać następujące korzyści związane z wdrożeniem zasad podejścia procesowego i szczupłego zarządzania:
- optymalizację wykorzystania zasobów (w tym zwiększenie dostępnej powierzchni);
- ograniczenie ponoszenia zbędnych, „pustych” kosztów;
- skrócenie czasu obsługi / leczenia pacjenta i zwiększenie bezpieczeństwa leczenia (zmniejszenie liczby infekcji szpitalnych);
- zwiększenie dostępności łóżek szpitalnych;
- poprawę efektów działania poprzez ograniczenie liczby błędów;
- zmniejszenie ryzyka występowania błędów medycznych i związanych z tym roszczeń finansowych pacjentów i ich rodzin;
- standaryzację pracy, zwiększenie jej wydajności;
- zwiększenie stopnia utożsamiania się pracowników z organizacją i jej bieżącym funkcjonowaniem;
- wzrost jakości świadczonych usług zdrowotnych.
Elementy Systemu Logistyki Szpitalnej
Wszystkie elementy oparte są o standard wymiarowy ISO …
Mapa przepływu
Oszczędność czasu
Przepisy prawa
Łatwa obsługa
Serwis
Łatwy dostęp
Dzwoń +48 514 014 400
Pisz biuro@carolco.pl
FAQs
Czy kosze w szafkach i wózkach są wymienne?
Wszystkie kosze i akcesoria są dostosowane do standardu ISO. Zatem szerokość i głębokość wewnętrzna to 400×600 mm lub 600×400 mm. Do tych wymiarów dochodzi grubość osprzętu i materiału z jakiego jest wykonana szafa lub wózek.
Czy łatwo jest utrzymać meble w czystości?
Wszystkie elementy ruchome tak jak prowadnice, kosze, wkłady, półki lub akcesoria specjalistyczne można w prosty sposób zdemontować do umycia i dezynfekcji a nawet sterylizacji.
Czy prowadnice szuflad wymagają smarowania?
Stosowane przez naszą firmę prowadnice to prowadnice rolkowe które bez problemu można wyjąć i przeprowadzić pełną dekontaminację. Większość prowadnic stosowanych przez producentów to prowadnice kulkowe, które po myciu i dezynfekcji wymagają smarowania specjalnymi smarami.
Czy szuflady mają pełen wysuw?
Wszystkie nasze szuflady wysuwają się w pełni zapewniając swobodny dostęp do zawartości.
Czy drzwi po otwarciu nie utrudniają dostępu?
Wszystkie drzwi w naszych wyrobach (szafy, kontenery, wózki itd.) otwierają się o kąt 270° umożliwiając dostęp do całej przestrzeni. Jest to tak zwane wykładanie się drzwi. W niektórych krajach europejskich jest wymóg podstawowy.
Czy meble i wózki można sterylizować?
Meble wykonane z płyty kompaktowej HPL można w całości myć i dezynfekować. Mogą też być sterylizowane przez zamgławianie nadtlenkiem wodoru oraz są odporne na większość metod sterylizacji. Dla większej pewności prosimy o bezpośredni kontakt.
Z jakiego materiału wykonane są meble logistyczne?
Podstawowym materiałem stosowanym do produkcji mebli medycznych i logistycznych jest płyta o zwartym rdzeniu z żywic fenolowych. Popularnie zwana płytą kompaktowa HPL.
Czy meble medyczne mają znak CE i są wyrobem medycznym?
Niestety nie ma definicji mebli medycznych i nie są one objęte wymaganiami Dyrektyw szczegółowych UE ani nie ma tez norm nowego podejścia. Dlatego na podstawie obowiązującego prawa (Dyrektywa i Ustawa o systemie oceny zgodności) producent przeprowadza samodzielnie analizę ryzyka lub przeprowadza atestację w zewnętrznych laboratoriach. Na tej podstawie musi wystawić deklarację zgodności i wskazać w niej dokumenty odniesienia (normy, atesty, certyfikaty).
Czy meble medyczne mogą być wykonane z płyty wiórowej?
Odpowiedź wynika z § 30 Rozporządzenia MZ (Dz.U. 2012 poz. 739 ). Meble w pomieszczeniach aseptycznych muszą umożliwiać mycie i dezynfekcje. Oznacza to, że materiał z jakiego są wykonane muszą być wodoodporne, odporne na środki dezynfekcyjne (chemiczne) i odporne na korozje biologiczna. Więcej w zakładce meble medyczne.